Tussendoortje

Gezond tussendoortje met appel, noten en chocolade

Ben je lekker gezond bezig, maar krijg je iedere dag rond vier uur cravings naar alles wat zoet is? Met een beetje voorbereiding kun je je drang naar zoet bedwingen met dit friszoete tussendoortje met appel en lichte chocopasta met nootjes. Zo krijg je naast iets zoets, ook iets voedzaams binnen én zijn het ook nog eens minder calorieën dan bij een écht suikerrijk tussendoortje.

Ongebrande noten zijn het gezondst en minst vet, deze zijn namelijk niet gebakken in olie. Noten leveren belangrijke vitamines en mineralen zoals vitamine B1, vitamine E en ijzer. Verder bevatten ze onverzadigd vetten, het gezonde soort vet dat je dagelijks nodig hebt voor een goed uitgebalanceerd menu. Wist je trouwens dat noten aan bomen groeien? Een grappig feitje dat de meeste mensen niet weten.

Ingrediënten (voor 6-7 schijfjes appel):
1 friszoete appel
evt. citroensap (uit flesje of vers geperst)
1 etl cacaopoeder
2 etl Griekse yoghurt
1 tlp honing
gemengde ongebrande noten

Bereiding:
Snijd de appel in ringen en verwijder het klokhuis. Besprenkel de schijfjes met citroensap om verkleuren te voorkomen.
Meng in een kom de cacaopoeder met yoghurt en honing totdat de ‘pasta’ helemaal bruin kleurt.
Besmeer de schijfjes appel aan 1 kant met de chocopasta en decoreer ze met de gemengde noten.

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply